Image

Naam - Cornelia
Scheepstype - Motorschip
Bouwjaar - 1926
Materiaal - Staal

Lengte - 29 m
Breedte - 5,07 m
Diepgang (huidig) - 0,60 m

Motor - ooit een 44 pk Kromhout nu een DAF 615

Vaargebied - Nederland
Toepassing - Vrachtvaart

Image

Naam - Zeebeer
Scheepstype - Douanekruiser
Bouwjaar - 1958
Scheepswerf - Bremen
Materiaal - Onderbouw staal, opbouw aluminium

Lengte - 28 m
Breedte - 5 m (breedste punt)
Diepgang (huidig) - 1,25 m

Motor - 2x 750 pk MWU

Vaargebied - Noordzee, Emden-Bremen
Toepassing - Douanezaken

Image

Naam - Philomene
Scheepstype - Spits
Bouwjaar - 1937
Scheepswerf - Baasrode (BE)
Materiaal - Staal

Lengte - 38,68 m
Breedte - 5,05 m
Diepgang (huidig) - 0,4 m voor en 0,6 m achter

Motor - 100 pk Baudouin type DK4
mechanische keerkoppeling 1 op 3 (op lucht gestart met lonten)

Vaargebied - België en Frankrijk
Toepassing - Vrachtvaart

Image

Naam - Catharina Anna
Scheepstype - Eenmast zeilklipper
Bouwjaar - 1906
Scheepswerf - J. Boot te Woubrugge
Materiaal - Staal

Lengte - 23,25 m
Breedte - 4,56 m
Diepgang (huidig) - 0,54 m

Motor - British Leyland/Thornycoft 345 - 129 pk - 1956 - nr 2807

Vaargebied - Noord Nederland
Toepassing - Groente - en fruitvervoer

Image

Naam - Belt
Scheepstype - Kustsleepboot
Bouwjaar - 1957
Scheepswerf - VEB Ernst Thälmann te Magdeburg
Opdrachtgever - VEB Bagger-, Bugsier- und Bergungsreederei (BBB) te Rostock
Materiaal - Staal

Lengte - 21,20 m
Breedte - 5,83 m
Diepgang (huidig) - 2,20 m

Motor - SKL 8 NVD 364 uit 1960 (voormalig Buchau-Wolf motor)

Vaargebied - DDR, met name Rostock e/o
Toepassing - 1970 tot 1992 BBB te Rostock. 1992 tot 1999 Fontijn Berging te Amsterdam. 1999 tot 2010 duikersvereniging Nijmegen.

Image

Naam - Deinemeid
Scheepstype - Zeeuwse klipper
Bouwjaar - 1896
Scheepswerf - T. van Duijvendijk, Lekkerkerk
Materiaal - IJzer, geklonken

Lengte - 26,61 m
Breedte - 5,70 m
Diepgang (huidig) - 1,35 m

Motor - Deutz SA 6M 517 (116 pk)

Vaargebied - Kustwateren
Toepassing - Vrachtschip

Over Archief gesproken: van 2006 t/m 2019 hadden we een weblog waarin soms gewone en soms bijzondere zaken de revue passeerden. Gemene deler was dat ze allemaal direct of indirect met Werkhaven Hitland te maken hadden. Zonde om helemaal weg te gooien, dus mocht je er nog eens in willen kijken, klik dan HIER